Dat water goed is voor je gezondheid, dat hoeven we jou wellicht niet meer te vertellen. Maar elke dag voldoende water drinken, zo’n 6 a 8 glazen, is vaak een moeilijke opgave. Dankzij deze tips krijg je gegarandeerd voldoende water binnen!

1. Kies een doel

Heb je veel moeite met water drinken? Stel dan een doel in! Drink je nu bijvoorbeeld 2 glazen per dag? Zorg dan dat je tegen het eind van de week al 4 glazen per dag drinkt. Bouw telkens op tot dat je jouw doel bereikt hebt.

2. Smokkel water in je dagelijkse routine

Zorg dat water drinken in je dagelijkse routine zit. Maak er een gewoonte van om ’s morgens na het douchen een glas te drinken. Doe hetzelfde als je ’s avonds gaat slapen.

3. Stel een timer in

Vergeet je tijdens een drukke werkdag water te drinken? Stel een timer in op je smartphone. Er bestaat ook een app – Waterlogged – die je vochtinname mee in de gaten houdt.

4. Voeg een smaakje toe

AshlandInfuser_01641

Mag het voor jou iets meer zijn? Voeg dan een smaakje toe aan je water. Munt, appel, besjes, aardbei, ananas: laat je creativiteit de vrije loop gaan. Tegenwoordig kan je al speciaal ontworpen drinkflessen kopen die ideaal zijn om je water extra smaak te geven. Zoals bijvoorbeeld de Contigo Cortland Infuser.

5. Eet water

Euh, ja! Ook verschillende groenten en fruit zitten boordevol. Denk maar aan komkommer, sla, tomaten, radijzen, watermeloen, aardbeien, broccoli, druiven …

6. Investeer in een filter

Geen zin om in de supermarkt te zeulen met pakken flesjeswater? Investeer in een filterkan of -fles die het kraantjeswater zuivert. Tegenwoordig bestaan er al mooie modelletjes die perfect in je koelkast passen.

7. Drink een glas water voor elke maaltijd

Maak er een gewoonte van om voor elke maaltijd een glaasje water te drinken. Door net voor je eten een glas te drinken, krijg je al een voldaan gevoel.

8. Voeg veel ijs toe aan je favoriete drankjes

Kan je de smaak van zo’n heerlijke cola niet missen? Voeg dan véél ijsblokjes toe aan je drankje!  50 % frisdrank & 50% ijsblokjes is ideaal. Zo geniet je toch nog van de smaak van je favoriete frisdrank, maar heb je toch voldoende water binnen.

9. Zet tijdstippen op je drinkfles

Markeer je drinkfles met tijdstippen en hou je er ook aan. Zo weet je perfect op voorhand wat je doel is.