Alle Belgische wijnen op één website

763

24 APRIL 2014 | Goed nieuws voor de Belgische wijnliefhebber! (En voor alle andere liefhebbers van Belgische wijnen.) Alle Belgische wijnbouwers hebben voortaan hun eigen website: popsss.com. En het beste nieuws is: het is meteen ook de enige eshop waar je alle Belgische wijnen samen vindt.

culinair
Popsss! stelt de ruimste selectie wijnen van Belgische wijnbouwers op de markt voor. Van de hellingen tussen de Samber en de Maas tot de Bordeaux-regio en zelfs de Elgin-vallei in Zuid-Afrika … overal vinden we Belgen die dankzij een flinke dosis passie jaar na jaar kwaliteitswijnen maken.

In een eerder leven waren ze bedrijfsleider, verzekeringsmakelaar, onderwijzer, racepiloot, financieel directeur, nierspecialist, dierenarts, IT-ingenieur, organisator van evenementen, boekhouder of jurist… Vandaag zijn ze wijnbouwer. In België, Frankrijk, Italië, Spanje, Zuid-Afrika, Latijns-Amerika of elders. Het zijn stuk voor stuk nieuwe wijnboeren met durf, lef en ambitie. Popsss! wil hen aanmoedigen, promoten en ondersteunen.

Popsss! is online sinds begin 2014 en biedt ondertussen bijna 70 wijnen van Belgen aan, binnen een zeer ruim prijsgamma. Dat assortiment zal de volgende maanden nog verder uitbreiden. Er bestaan talloze heerlijke wijnen met een goed evenwicht tussen prijs en kwaliteit. Popsss! zocht echter naar wijnen met een engagement, bijna als geloofsbelijdenis. “We gingen op zoek naar de mannen en vrouwen achter deze wijnen, gedreven mensen met wie Popsss! ondertussen een partnerschap gestoeld op vriendschap is aangegaan. Op de website vindt de wijnliefhebber trouwens ook een blog met de portretten van de wijnbouwers die met Popsss! samenwerken”, vertelt Yves Carpentier, mede-oprichter van Popsss!.

Twee jaar was er nodig om het project te laten rijpen en te concretiseren. “We liepen rond met het idee om een mooi boek met het verhaal van nieuwe Belgische wijnmakers uit te brengen, maar kregen almaar meer zin om de wijnen zelf te verkopen.”

Via heel wat degustaties en ontmoetingen kwam het aangeboden gamma tot stand. “De band met België mag dan wel de rode draad doorheen ons gamma zijn, nooit werd er zomaar van uitgegaan dat deze gelijk staat met kwaliteit. We maakten een strenge selectie en kozen ook niet noodzakelijk het volledige gamma van elke weerhouden wijnboer”, vervolgt Chantal Samson, de tweede bezieler achter het project.

De naam Popsss! – een verwijzing naar het typische geluid bij het ontkurken van een fles – werd gekozen omdat de initiatiefnemers iets ludieks wilden, een naam die ook aansluit bij de sympathie voor de wijnbouwers achter dit concept en de website. “Wij willen een echte Popsss! community tot stand brengen, door het ontwikkelen van acties op de sociale netwerken, door het organiseren van exclusieve ontmoetingen met de wijnbouwers en door het aanbieden van ‘flash’ verkopen aan de klanten die ons volgen enz.”

Maar genoeg gepraat, laat de kurken maar knallen!

BART CASTELEYN