Superster Celine Dion heeft deze week CELINUNUNU voorgesteld, haar nieuwe kinderkledinglijn in samenwerking met het bas-ass label NUNUNU. Het werd een genderneutrale collectie waarmee Celine Dion en NUNUNU kinderen willen bevrijden van de traditioneel voorgeschreven rollen voor jongens en meisjes.

Celine Dion lanceerde haar nieuwe kledinglijn met een opmerkelijke video: we zien hoe de 50-jarige superster hardhandig door de politie aangepakt wordt nadat ze op een kraamafdeling de jongens en meisjes in een nieuwe – genderneutrale – outfit stak.

CELINUNUNU’s eerste collectie omvat 70 collectiestukken van 0 tot 14 jaar. Uniseks collectiestukken metvol symbolen en een minimalistisch kleurenpallet. Celine Dion en NUNUNU zijn ervan overtuigd dat hun samenwerking voorgeschreven stereotypen in de kindermode breken kan en kinderen het recht geeft op te groeien tot wie ze werkelijk zijn.

Celine Dion: “Ik ben altijd fan geweest van NUNUNU en waar ze voor staan. Met CELINUNUNU willen we kinderen de vrijheid geven weg te stappen van stereotypes en normen en hun eigen smaak te ontwikkelen. We willen hen helpen creatief, flexibel en bovenal vrij te denken – om zo een gelukkigere wereld te creëren waarin de nieuwe generaties elkaar respecteren.”

Benieuwd naar de collectie? Ziehier een overzicht van de belangrijkste stukken:

NUNUNU werd opgericht in 2009. Het internationaal bekende modelabel koos er intuïtief voor te breken met de regels in de kindermodewereld en werd al snel het bad-ass label onder de kindermerken. In de voorbije jaren werden ze een trendsetter met simplistische uniseks collecties, en werden ze al snel in een wereld van blauw en roze het voorbeeld bij uitstek voor een kindermode die geen verschil maakt tussen jongens en meisjes.

www.celinununu.com