Bepaalde voeding is goed voor je hersenen, concentratie en geheugen. Hou je van eten en kan je bovenkamer wel eens een boost gebruiken? Ga dan bij je volgende supermarktbezoek op zoek naar deze voeding.

1. Avocado

Avocado’s bevatten veel kalium. Die stof is goed voor je hersenen en voorkomt onder andere stress. Veel avocado’s eten dus, dat kunnen we wel.

2. Granaatappel

Wie veel last heeft van stress kan naast noten ook granaatappel eten. Die bevat namelijk antioxidanten. Het mag dan wel geen leuk karwei zijn om ze eetklaar te maken, het helpt je wel minder gestresseerd te zijn.

3. Eieren

In eieren zitten voedingsstoffen, choline en lecithine, die je hersenen ten goede komen. Die laatste is bijvoorbeeld goed voor je geheugen. Choline is belangrijk voor de ontwikkeling van je hersenen en hersenfuncties.

4. Vette vis

Vette vis, zoals zalm, makreel en tonijn, hebben een hoog gehalte van omga 3-vetzuren. Ze komen van pas bij de basisfuncties van de hersenen.

5. Volkorenvoeding

Koolhydraten zijn goed voor je bovenkamer. Volkorenproducten (complexe koolhydraten) zijn daar het beste voor. Die zijn moeilijker af te breken door het lichaam, waardoor het langer duurt vooraleer ze verteerd zijn. Daarom zijn ze beter dan simpele koolhydraten zoals witte pasta.

6. Noten en zaden

Noten bevatten voedingsvezels, eiwitten, onverzadigde vetten, magnesium en vitamine B en E. De kleine lekkernijen zijn goed voor je humeur en helpen je helderder na te denken. Ze bevatten ook antioxidanten die dan weer stress tegengaan.

(foto’s istock)