Niks zo lekker als een gezond en luchtig slaatje tijdens de lunch. En wat is er nu gezonder dan linzen en spinazie? Deze salade boordevol ijzer en vitaminen geeft je de hele dag energie. Bovendien is hij ook nog eens snel en eenvoudig zelf klaar te maken.

2 personen – Snel en gemakkelijk – Voorbereiding: 10 minuten – Klaarmaken: 5 minuten

Dit heb je nodig:
– 1 pak Tilda gestoomde volkoren Basmati or Tilda gestoomde volkoren & Quinoa Basmati
– 75g gekookte linzen
– 50g baby spinazieblaadjes
– 4 zongedroogde tomaten in olie
– 1 appel zonder het klokhuis
– 2 tl walnoot helftjes
– 1 tl rozijnen
– 30g geitenkaas in stukjes gesneden
– 1 tl olijfolie
– 2 tl sojasaus
– Een suifje chilivlokken
– 1 tl balsamico azijn
– 1 tl honing
– Zout en peper naar smaak

Zo doe je het:
1. Doe de rijst, linzen en spinazie in een grote kom en meng alles goed door elkaar.
2. Voeg daarna de zongedroogde tomaten, appel, walnoten, rozijnen en geitenkaas toe.
3. Doe de olijfolie, de sojasaus, balsamico azijn en de honing bij elkaar om de dressing te maken. Voeg daarna naar eigen smaak nog wat zout en peper toe. Pas op het einde kan je de chillivlokken erbij doen.
4. Giet de dressing over het slaatje en meng alles goed voor je het serveert.

 Smakelijk!

Bron recept.