Na de lunchpauze wil je er graag weer invliegen, maar je ogen vallen dicht? Met onze tips vermijd je de fameuze namiddagdip en ben je helemaal klaar voor nog een halve dag werk.

1. Goed ontbijt

Je hebt het waarschijnlijk al duizend keer gehoord, maar we zeggen het nog maar eens: een goed en stevig ontbijt is heel belangrijk. Het zal je energie geven en je zal dus minder snel vermoeid raken.

2. Lichte lunch

Van een zware maaltijd word je moe, dus ga voor een lichte lunch. Je zit misschien al enkele uren uit te kijken naar dat  belegde broodje, die kom soep en een dessertje, maar ga liever voor iets anders. Een voedzaam slaatje geeft je minstens evenveel energie en is bovendien nog lekker ook. Inspiratie nodig? Probeer dan eens dit linzen- en spinazieslaatje.

3. Water

Deze is misschien ook voor de hand liggend, maar wordt toch  door velen vergeten: drink genoeg water. Dehydratatie is een oorzaak van vermoeidheid. Vind je het moeilijk om veel te drinken? Zet dan een fles op je bureau. Zo zal je er sneller aan denken dat je nog eens moet drinken.

4. Beweging

Sport maakt je fitter, maar het geeft je ook energie. Het is dus een goed idee om je lichaam gezond te houden als je wakkerder de dag wil door komen. Hier vind je enkele fitnessgidsen die bestaan uit korte trainingen die thuis uit te voeren zijn.

5. Begin uitgerust

Je kan natuurlijk niet verwachten dat je de hele dag wakker kan blijven als je geen goede nachtrust hebt. Ben je een moeilijke slaper? Wij zetten enkele tips op een rijtje die je kunnen helpen.

6. Zit je al in de dip?

Probeer dan iets actiefs te doen. Ga even wandelen, sla een praatje met een collega of doe ander werk. Je kan ook iets eten of drinken om je weer op te peppen.

(Foto iStock)