Het is hot, hot, hot! En bij zulke temperaturen moet je je lichaam goed hydrateren. En dat doe je het best door gewoon water te drinken. Want water is goed om je lichaam en huid jong te houden en bovendien houdt het je geest fit en fris. Maar laten we eerlijk zijn, water is saai. Er zit weinig smaak en kleur aan en  het is niet het meest aantrekkelijke drankje om te drinken in gezelschap. Daarom enkele tips om toch voldoende drinken maar met een leuke twist!

1. Ice Ice Baby

Ijsblokjes zijn ideaal om je water op te vrolijken. Vries wat bosbessen, frambozen of zelfs een blaadje munt in een ijsblokjesvorm en gooi deze je glas. Wie nog een stapje verder wil gaan, kan ook fruitsap (best ongesuikerd) invriezen en als ijsblokjes gebruiken.

2. Met een rietje

Het klinkt misschien een beetje belachelijk, maar als je water drinkt met een grappig rietje, dan ben je geneigd om meer te drinken. Dus koop of maak je eigen gepersonaliseerd rietje en je bent vertrokken!

3. Allemaal fruit

Een infuus maken met fruit ziet er niet alleen mooi uit, het is ook heel lekker. Laat het fruit een paar uur trekken in een grote kan in de koelkast en daarna heb je water met een gezond smaakje. Experimenteer met verrassende combinaties zoals gember met peer of komkommer met granaatappel.

4. Maak er een papje van

Naast gewoon vruchten in water te laten trekken, kan je er ook een papje van maken. Plet zacht fruit met een mooie kleur zoals bosbessen, frambozen of aardbeien op de bodem van je glas en giet er dan plat of bruisend water over.

5. Freeze!

Wie zegt dat je water als water hoeft te drinken? De bevroren versie is net zo goed om te hydrateren. Dus ga aan de slag met waterijsvormpjes en vul deze met schijfjes fruit in leuke kleurtjes en met water. Een leuke en lekkere bezigheid.

6. Zet thee

Thee zetten, laten afkoelen en er wat smaken aan toevoegen, zoals citroensap, zorgt er ook voor dat je voldoende water binnen hebt. Want zelfgemaakte ijsthee is heerlijk en verfrissend en zolang je er niet te veel suiker aan toevoegt, ideaal om te hydrateren.

7. Kies voor een sapje

Fruitsap toevoegen aan water is waarschijnlijk een van de gemakkelijkste manieren om meer water te drinken. Kies je favoriete sapje zoals bosbessen, granaatappel of citroen en voeg het toe aan je fles of glas water. Als je het echt gezond wil houden, kies dan voor een sapje zonder suiker.

(foto’s: istock)