Qatar Airways start het jaar met de lancering van haar grootste en meest filmische merkcampagne tot nu toe: ‘A World Like Never Before’. Deze reclamespot – waarvoor inspiratie gezocht werd in Hollywood en die geproduceerd werd door een paar van de meest getalenteerde creatievelingen in de filmwereld – neemt passagiers mee op een magische reis naar een hartveroverende fantasiewereld die tot de verbeelding spreekt.

De nieuwe wereldwijde campagne trekt de aandacht met een betoverende en visueel spectaculaire film over een gezinsreis met Qatar Airways. De sprookjesachtige tocht brengt hen vanop hun vlucht door de romantische straten van Parijs, de bruisende ijspiste en parades van New York, de gezellige drukte van Hong Kong, het comfort en de rust van de A380 lounge van Qatar Airways, en de boeiende mix van traditioneel en modern Doha. Tot slot keert het gezin terug naar hun QSuite met echte bedden en kunnen ze heerlijk wegdromen in de luxe van bekroond comfort.

Zijne Excellentie Akbar Al Baker, Chief Executive van Qatar Airways Group, licht toe: “Deze campagne verzinnebeeldt alles wat centraal staat in de merkwaarden van Qatar Airways, en toont hoe trots we zijn dat we uitzonderlijke service kunnen bieden aan passagiers over de hele wereld. Bedoeling is de kijkers inspireren en charmeren, en hun de mogelijkheden van Qatar Airways te laten zien. Mevrouw Salam Al Shawa, Senior Vice President Marketing and Corporate Communications van Qatar Airways: “Deze merkfilm is iets helemaal anders dan wat Qatar Airways ooit eerder gedaan heeft. In veel opzichten is een reis een droom, fantasie, en wij hebben net die elementen eruit gelicht om een film te maken die de passagier meeneemt op een magische reis. Ons einddoel was een film in Hollywoodstijl te draaien die niet zou misstaan op het grote scherm, en die het vijfsterrenimago belichaamt waarmee de passagiers onze maatschappij associëren.”

Qatar Airways baat een moderne vloot uit met meer dan 200 toestellen in een netwerk van zo’n 160 belangrijke zaken- en vakantiebestemmingen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en de Stille Oceaan, Noord-Amerika en Zuid-Amerika.

De luchtvaartmaatschappij viel al talloze keren in de prijzen, en kreeg in 2018 de titel van ‘World’s Best Business Class’ bij de uitreiking van de World Airline Awards, een initiatief van internationale vervoersbeoordelaar Skytrax. Ze kreeg ook de titels ‘Best Business Class Seat’, ‘Best Airline in the Middle East’, en ‘World’s Best First-Class Airline Lounge.’