10 tips & tricks om met Office 2016 je leven makkelijker te maken

82

Geen computerbrein en daarom haal je niet het maximum uit je computer? Slecht idee! Wij doken in de wondere wereld van Office 2016 for Mac en ondervonden hoe je met een kleine beetje handigheid je leven heel wat makkelijker kunt maken.

Calling

1. De feestdagen komen er aan? Maak zelf eenvoudig menukaarten en uitnodigingen met behulp van kant en klare sjablonen. Handig voor bijvoorbeeld het Kerstmenu binnenkort of als je een feest organiseert onder vrienden. Bovendien kan je alles heel eenvoudig delen met elkaar. Omdat je documenten in de cloud zitten, kan je ook overal (bijv. in de trein of onderweg) en wanneer je maar wil een idee toevoegen op het moment dat het je te binnen schiet.

2. Werk gelijktijdig samen met je familie, vrienden of collega’s op hetzelfde moment aan hetzelfde document (Word, Excel, PowerPoint, OneNote).

Bijvoorbeeld: met een paar vrienden een playlist samenstellen voor een feestje of trouwpartij, datum en plaats afspraak vastleggen onder running mates (geen doodle meer nodig), vrijgezellen party organiseren : iedereen kan tegelijk zijn ideeën delen.

3. Handig: je hebt altijd toegang tot de laatste versie van je document, waar je ook bent: op je pc achter je bureau, op je tablet in de zetel of op je iPhone onderweg naar het werk. Bijvoorbeeld handig voor de boodschappenlijst, het gezinsbudget, to do lijstjes voor een feestje…

4. Je verliest nooit nog je bestanden: al je documenten vertoeven immers in de cloud. Zo heb je je favoriete reisfoto’s steeds bij de hand op om het even welk toestel, ongeacht het besturingssysteem.

5. Gebruik de Eenvoudig Delen-functie om delen, euh, eenvoudig te maken.

Deel je document met slechts één klik op de knop en configureer vlot de machtigingen van andere gebruikers. Bijvoorbeeld: Je bent met vrienden of familie op vakantie geweest. Iedereen zet zijn foto’s op OneDrive en daarna kan je ze eenvoudig met elkaar delen. Je kan ook aan bepaalde personen de toelating geven om de foto’s te editen.

6. Agenda’s en weekplanningen opstellen is super eenvoudig. Stel op een makkelijke manier een gedeelde kalender op met je familie of vrienden en bepaal zelf met wie je die nog wenst te delen.

Heel handig bijvoorbeeld om een familie agenda te maken die met ieder gezinslid kan gedeeld worden : weekplanning mama/papa/activiteiten kids, weekend planning, rechtstreeks uitnodigingen sturen vanuit Outlook. Je kan elk gezinslid een aparte kleur geven om het nog duidelijker te maken.

7. Leg de agenda’s boven elkaar voor een handig overzicht.

Orden de agenda’s van verschillende contactpersonen in één enkele weergave (plaats ze boven elkaar), zodat je sneller een overzicht hebt van de nog beschikbare tijdstippen en een nieuwe afspraak kunt inplannen.

8. Hou een OneNote met je familie bij.

Met OneNote kan je op een gestructureerde manier notities maken en delen met anderen. Je hebt geen ‘save’ knop, alles wordt meteen gesynchroniseerd in de cloud. Voorbeelden: een familie of gezins- One Note met : vakantie ideeën, boodschappenlijstjes, bagagelijstjes…

9. Maak je eigen persoonlijke blog en eenvoudig deel deze met anderen. Daarbij kan je kiezen om met 1 persoon te delen of om het publiek te maken (te delen met iedereen). Voorbeeld: de leukste restaurantjes in Brussel, overzicht van nieuwe/leuke adresjes voor fans van Scandinavische kinderkledij, …

10. Lekker! Hou een eigen receptenboek bij. Makkelijk is dat je deze eenvoudig kunt delen met anderen (vrienden, familie, collega’s… ) en je kan altijd weer iets nieuws en verrassend op tafel toveren.

 

Meer info kun je hier vinden. Je betaalt 69 euro voor het individuele pakket (voor 1 pc, tablet, smartphone) of 99 euro voor het home pakket (voor 5 PC’s, tablets, smartphones).