Nog op zoek naar originele en makkelijke tips om fit te blijven, ook wanneer je thuis moet blijven? Onderstaande 5 ‘workouts’ hebben wij getest én goedgekeurd. En het leuke is dat je ze eender wanneer kunt doen, tussen je dagelijkse activiteiten door.

Op de trap

Ken je nog dat spelletje van vroeger “twee stappen voor en één stap achteruit”? Speel dit spelletje telkens je de trap oploopt. Dus twee treden naar boven en eentje terug. Niet te snel, zodat je niet van de trap afdondert.

Tienduizend stappen in en rond je huis

Dit is al een iets grotere uitdaging. Je kunt natuurlijk om het uur tien minuutjes in je tuin wandelen maar als je tuin aan de kleine kant is dan zijn tienduizend stappen misschien een beetje te hoog gegrepen. Het alternatief is drieduizend stappen aan een flink tempo. Omdat alle kleine beetjes helpen kun je ook je strijkmand in de keuken zetten en je strijkplank in de living. Go girl!

Op de wc

Ga niet op het toilet zitten, maar blijf met je poep twee centimeter boven de bril hangen. Ideaal om je bovenbeenspieren te trainen. Je krijgt er gegarandeerd mooie zomerbenen van. Mooi meegenomen toch?

Conditietraining in je garage

Een goed alternatief voor lopen is touwtjesspringen. Dat kan in de tuin of in de garage als het weer wat minder is. Heb je geen springtouw, de hoelahoep van je dochter is een prima alternatief.

Pas je omgeving aan

Heel simpel. Leg wat je het meeste nodig hebt op moeilijk bereikbare plaatsen zoals in de onderste lade of net helemaal bovenaan on de kast. Leg de afstandsbediening buiten handbereik. Zo beweeg je zonder dat je er erg in hebt.

Hou vol!

Allemaal goed en wel, horen wij je denken. Maar hoe houd je dit nu allemaal vol? Heel simpel. Maak een grote pancarte met al deze tips en hang ze op een goed zichtbare plaats. Wedden dat je zelf nog meer tips bij elkaar sprokkelt?