8 tips om lopen (iets) aangenamer te maken

360

8 AUGUSTUS 2014 | Lopen is niet alleen goed voor de lijn, het zorgt ook voor een leeg hoofd en bakken energie. Het enige nadeel, bijna niemand vindt lopen écht leuk. Wij willen je toch motiveren om die loopschoenen iets vaker aan te trekken!

psycho

1. With a little help from… an app!
Loop met een running-app zoals Runkeeper. Je ziet hoeveel kilometers je loopt, hoe snel en vooral: hoeveel calorieën je verbrandt.

2. Stel jezelf een doel
En pizza is altijd een goed doel.

3. Begin met wandelen…
Maak je hersenen wijs dat je gewoon een wandelingetje zal maken. Als je buiten bent, begin je wel vanzelf te lopen (al is het maar omdat wandelen in je loopkleren zo belachelijk voelt).

4. Stretch!
Je zal het je de volgende dag niet beklagen…

5. Gebruik je verbeelding
Beeld je tijdens het lopen in dat je Pocahontas bent die door de jungle loopt, of doe net alsof je achter een heel sexy kerel loopt.

6. Muziek!
Lopen met muziek in je oren gaat echt beter. Maak vooraf een leuke playlist en vergeet die uptempo-nummers niet.

7. Neem een runmaatje mee
Een vriendin die je te weinig ziet? Ga een halfuurtje samen joggen en loop zo traag dat je een halfuur kan kletsen.

8. Loop af en toe een trap op
Het geef je het gevoel dat je echt professioneel bezig bent en het is goed voor de billen…

Succes! En onthoud: running is cheaper than therapy!

Elise Vanhecke