Het was al moeilijk om in shape te blijven voordat de sportscholen dicht gingen, maar nu is het al helemaal een uitdaging om fit te blijven. Bankhangen, bingewatchen en de voorraadkast leegeten zijn ondertussen dagelijkse gewoontes geworden.

Om te voorkomen dat we straks helemaal nul komma nul conditie hebben, zocht Steps uit welke de beste sporten zijn, solo of met twee.

Skeeleren

Skeelers zijn de laatste tijd niet aan te slepen. Logisch, want het is een leuke sport die je kunt uitoefenen in de buitenlucht én waarbij je fysiek contact kunt vermijden. Vlaanderen zit vol met leuke fietspaadjes waar jij ook welkom bent op je skates. Met een half uurtje skeeleren verband je bijna net zoveel calorieën als met een half uurtje joggen. Dus waar wacht je op?

Fietsen

De drempel om met fietsen te beginnen is lekker laag. Je hebt immers geen supergoede conditie nodig om op je fiets te stappen. Vlaanderen is de ideale regio om er eens op uit te trekken met de fiets. Maar pas wel op, het is niet de bedoeling dat je 20km fietst om vervolgens een half uur op een bankje uit te rusten, dat mag nu jammer genoeg niet.

Joggen

Een rondje gaan hardlopen is altijd een optie. Je hebt er niets voor nodig behalve een paar comfortabele sportschoenen. Joggen zorgt ervoor dat je opgewekter bent en meer energie krijgt. Je verbrandt calorieën terwijl je je hoofd leegmaakt en helemaal opgaat in je omgeving. Regent het? Je kunt ook binnen joggen. Blijf op dezelfde plaats terwijl je jogt. Je gaat niet vooruit en de workout is minder intensief, maar het is een goed alternatief voor als je niet naar buiten kunt.

Home workout

Waarom zou je zelfs een sportschoolabonnement nemen terwijl YouTube volstaat met geweldige workouts? Van zumba tot yoga, het is er allemaal en in elke taal. Het enigste dat je nodig hebt, is een internetverbinding en een flinke dosis motivatie.

Auteur: Yvonne Kuiken / Foto: Getty Images