Fitnessen zonder toestellen

284

24 APRIL 2013 | Drama! De zomer komt er aan en wij passen nog niet in onze bikini! Hoog tijd dus om een maandje te zweten, te puffen én calorieën te verbranden. We gaan sporten! Deze week testten wij… Baila Workout!

baila

WAT IS HET?
Baila workout is een één uur durende workout in groep. Tijdens de les worden tal van oefeningen gedaan die je op toestellen zou doen in een fitnessruimte. Maar dan zonder de toestellen! Het is een leuke mix van bbb, pilates, cardio en fitness op muziek. De workout richt zich voornamelijk op alle spieren in je lichaam. Er wordt van kop tot teen gewerkt. Zowel de armspieren, rugspieren, buikspieren, bilspieren en kuitspieren worden onder handen genomen. Yiha!

VOOR WIE IS HET?
Baila workout is voor iedereen. Wanneer er tijdens de les op een snel tempo gewerkt wordt, kunnen mensen die het wat lastiger hebben gewoon het traag tempo blijven aanhouden. Er zijn geen verplichtingen. De oefeningen zijn ook helemaal niet zo moeilijk (althans, niet allemaal) dus een les is gemakkelijk mee te volgen en is ideaal voor diegene die beu gekeken zijn op alle fitnesstoestellen!

EN DE CALORIEËN?
Je verbrandt zo’n 600 tot 800 calorieën. Niet mis hé!

DÉ TEST
Het volk begint toe te stromen en onze lesgeefster stelt voor dat iedereen zijn plaats inneemt. Uit de boxen klinken algauw de allernieuwste hits… Uiteraard mét een goede bas zodat er heel wat schwung in de workout zit. We beginnen met een opwarming om onze spieren klaar te stomen voor wat er nog zal komen. Daarna is het tijd voor het echte werk. We doen tal van fitnessoefeningen zoals lunges, crunches, gewichtheffen… en springen ondertussen in het rond. Puffen en zweten! Na een halfuur werken aan alle spieren is het tijd om een matje te nemen en nog eens dezelfde spieren aan te pakken maar dan van op de grond. We doen buikspieroefeningen, rugspieroefeningen, push-ups en beenoefeningen om stalen billen te krijgen! Na een uurtje zweten is het tijd voor de cool-down. We doen het nu rustiger aan, ontspannen en stretchen al onze spieren zodat we de volgende dag niet (te) veel last hebben van stijfheid.

HET RESULTAAT VAN ONZE TEST
WOW! Al tijdens de les voelde ik hoe mijn spieren aan het branden waren. En ook de dag na de les voelde ik nog steeds goed dat ik gesport heb. Dat juich ik alleen maar toe! Voor mij was het dus een uiterst geslaagde workout.

EEN EXTRA TIP VAN ONZE INSTRUCTRICE
Lesgeefster Annelien Claeys: Blijf doorgaan, ook al wordt het zwaar. Bijt een uurtje op je tanden en je zult blij zijn met het resultaat. Maar vooral: maak er een klein feestje van!

ZELF  PROBEREN?
Wij testten Baila Workout in Continental Gym in Brugge. Peterseliestraat 52, Brugge. De lessen vinden iedere maandag plaats van 19u30 – 20u30. Kom een gratis les uittesten. Meer informatie op http://www.continentalgym.be.

Francesca Lutters