Sinds de oprichting van het Geef om Haar Fonds in 2008, hielp de nationale borstkankercampagne Think Pink al heel wat borstkankerpatiënten in een financieel moeilijke situatie aan een kwalitatieve pruik. Vandaag breiden ze deze campagne uit met fashionable mutsen. In samenwerking met Love Charlie, zullen lotgenoten naast een mooie coupe nu ook voor een trendy mutsje kunnen kiezen.

Think Pink X Love Charlie

Sinds haar ontstaan helpt Geef om Haar vrouwen en mannen bij de aankoop van een p ruik. Steeds vaker kreeg Think Pink echter de vraag naar mutsjes. Omdat de organisatie er wil zijn voor álle lotgenoten, werd beslist het aanbod uit te breiden en de keuze te bieden tussen een mooie pruik en een modieuze muts.

Voor de trendy mutsjes werkt Think Pink vanaf nu samen met Love Charlie. Oprichtster Céline Laridon werd in 2018 zelf getroffen door borstkanker en vond toen tussen de beschikbare chemomutsjes geen enkel exemplaar dat haar persoonlijkheid weerspiegelde. Haar ervaring als aankoper bij een Belgisch modebedrijf zette ze om in een eerste eigen collectie fashion muts-haves en Love Charlie was geboren.

Lotgenoten kunnen voor hun Classic Charlie Velvet uit 3 verschillende kleuren kiezen: lichtblauw, roze en roest. De Classic Charlie Velvet is via de traditionele Geef om Haar route te verkrijgen. Dit is de samenwerking tussen Think Pink en de borstklinieken in ons land. Een borstkankerpatiënt(e) neemt in dat geval contact op met de sociale dienst van de borstkliniek, die hem/haar vervolgens begeleidt in het verdere proces voor tussenkomst bij de aankoop van een muts of pruik. Ben je geen lotgenoot, maar wil je toch een trendy mutsje van Love Charlie? Ook dat kan natuurlijk! Ze zijn te koop voor 67 euro op de webshop van Think Pink.

12 jaar Geef om Haar

In 2008 richtte Think Pink Geef om Haar op. De meeste mensen schrikken niet bij het zien van een kale man. Hoewel haarverlies bij mannen ook erg kan zijn, ligt dat bij vrouwen toch net iets gevoeliger. 60 % van de vrouwen die omwille van borstkanker een chemokuur moet ondergaan, vindt het haarverlies het ergste aspect. 8 % zou hiervoor zelfs een chemokuur weigeren.

Om lotgenoten hun ‘oude ik’ terug te geven, startte Think Pink met het inzamelen van paardenstaarten. Doorheen de jaren volgden ze de trend naar lange coupes, wat resulteerde in een minimumlengte van 30 cm voor de staarten (t.o.v. 20 cm in het begin). Met de uitbreiding van het aanbod met stijlvolle mutsen gaat Think Pink opnieuw een stapje verder in haar trendgevoeligheid.

THINK PINK vraagt aandacht voor borstkanker en financiert wetenschappelijk onderzoek dat de meest voorkomende kanker bij vrouwen bestrijdt

Think Pink heeft vier duidelijke doelstellingen: informeren en sensibiliseren, wetenschappelijk onderzoek financieren, zorg- en nazorgprojecten ondersteunen en patiëntenrechten verdedigen. Die doelstellingen maakt Think Pink waar via drie fondsen. Zo helpt het Geef om Haar Fonds mannen en vrouwen bij de aankoop van een pruik of mutsje. Met een klein gebaar of extra steun wil het Share your Care Fonds van Think Pink het leven met of na borstkanker makkelijker maken, in en buiten borstklinieken. En het SMART Fonds van Think Pink financiert wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe methodes voor opsporing, behandeling en nazorg van borstkanker in België.