8 MEI 2014 | Ben jij ‘s morgens voor je eerste slok koffie totaal nutteloos? Schakel dan nu over op een gezondere variant: de Ochtenddip Smoothie. Een ideaal vitaminebommetje om de rest van je dag door te komen!  Hier lees je hoe je de lekkerste smoothies maakt!

 

160405165

Met groenten en fruit maak je de heerlijkste smoothies voor jezelf en de allerkleinsten. Happy snacking noemen we dat. Heel toevallig staat deze week ook volledig in het teken van groenten en fruit, dus wat houdt ons nog tegen om aan de slag te gaan? Kom maar op met die handel!

Zo maak je de heerlijkste groente- en fruitsmoothies!

Ingrediënten
Voor 4 personen (15 min)

Voor een fruitsmoothie:
– 100 g bosbessen
– 100 g frambozen
– 1 rijpe peer, type conference
– 3 el havermout
– 250 ml melk
– 150 g yoghurt, natuur
– eventueel honing naar smaak

Voor een groentesmoothie:
– 1 komkommer
– handvol jonge kropsla
– 1 appel, type jonagold
– 500 ml ongefilterd appelsap

Bereidingswijze
1. Maak de fruitsmoothie. Spoel de bosbessen en de frambozen. Schil de peer en snij in blokjes. Doe het fruit samen met de havermout, melk en yoghurt in de blender en mix fijn. Voeg eventueel honing naar smaak toe.
2. Maak de groentesmoothie. Schil de komkommer, verwijder de zaadlijsten en snij hem in blokjes. Schil de appel, verwijder het klokhuis en snij het vruchtvlees in blokjes. Spoel de kropsla en scheur in hapklare stukken. Schep alles samen met het appelsap in een blender en mix fijn.
3. Doe de smoothies in meeneemdrinkbekers. KLAAR!

Als je helemaal gebeten bent om met groenten en fruit aan de slag te gaan, lees op www.alldaylong.be nog véél meer receptjes om je vingers bij af te likken!

AN DE SMET