H&M kondigt een samenwerking aan met fotografe, creative director en iconisch supermodel Helena Christensen. De kleine maar belangrijke caspulecollectie draait rond expressieve beelden van bloemen die door Christensen vastgelegd werden. De Helena Christensen x H&M-collectie zal vanaf 30 januari wereldwijd in alle winkels verkrijgbaar zijn alsook op hm.com.

Helena Christensen is één van de originele supermodellen uit de jaren 90 en sierde de cover van ontelbare magazines en was één van de favorieten op de catwalk. Ze werd geboren in Kopenhagen en is naast haar modellencarrière ook gekend als een mode- en kunstfotografe. Haar werk werd meermaals opgenomen in verschillende kunst- en designbladen en werd bovendien tentoongesteld in verschillende galerijen over de hele wereld.

Door de T-shirts, sweaters en hoodies straalt de Helena Christensen x H&M-collectie een nonchalante maar toch edgy vibe uit. De collectie werd ontworpen door een H&M in-house designteam waarin losse snits en een oversized look centraal staan. Het sobere kleurenpallet zorgt voor de ideale achtergrond voor Christensen’s foto’s van verschillende bloemen. “Het was een zeer fijne ervaring om met H&M samen te werken! Niet alleen om mijn fotografie tot leven te zien komen op de kledij maar ook om ze door mijn lens te zien terwijl ik de campagnebeelden aan het shooten was”, zegt ze. “Met deze collectie wil ik de generatie van morgen vastleggen, hen aanmoedigen om zichzelf te zijn en hun persoonlijkheid naar voor te laten brengen.”

Prijzen van de collectie variëren van 14,99 euro (T-shirt) tot 24,99 euro (hoodie). De collectie kun je hier ontdekken: