Voelen jouw handen tijdens het thuiswerken ook vaak aan als echte ijsklompjes? Je bent niet alleen! Ondanks het vele typen kunnen je handen tijdens het werken vaak erg koud aanvoelen. Met deze tips warm je je vingers snel weer op!

Blijf in beweging

Wie thuis werkt zit al snel enkele uren achter de computer. Het is een must om af en toe eens te bewegen: loop een rondje in huis, neem eens de trap of ga snel even met de hond een toertje doen in de tuin. Zo’n actieve pauze is niet alleen goed voor je koude handen, maar ook voor je algemene gezondheid.

Opwarmen met een squishy

Ook al zittend kan je de handen warm maken. Heb je een stressbal of een squishy in huis? Nijpen en kneden maar! Zo’n leuk hebbedingetje is niet alleen handig om je stresslevels te laten zakken, het is bovendien ook goed voor je gewrichten en om de doorbloeding te stimuleren.

Een goede houding

Thuiswerken is vaak improviseren, want niet iedereen beschikt over een goed uitgeruste bureau. Heel wat thuiswerkers zitten aan de keukentafel of kamperen tijdelijk in de woonkamer. Nochtans is een goede houding van groot belang voor je nek en je rug. Maar je houding heeft ook een effect op de temperatuur van je handen. Is je stoel te laag, of je tafel te hoog, dan stroomt het bloed van je handen naar je lichaam toe, waardoor je vingers snel koud krijgen.

Gezonde voeding

Ook met de juiste voeding kan je jouw bloedsomloop verbeteren. Volgende voedingsmiddelen zijn krachtvoer om je bloedsomloop te stimuleren: sinaasappels, pure chocolade, zalm, avocado’s, cayennepeper, zonnebloempitten, gember, knoflook en watermeloen.

Gebruik een polssteun

Een polssteun is niet enkel goed voor pijnlijke polsen, bovendien zorgen deze handige kussentjes ook voor een betere doorbloeding. Met warmere vingers als resultaat.

En als dit alles nog niet helpt …

Dan bestaan er ook handige hebbedingetjes zoals een verwarmde muismat. Jep, een kachteltje voor je handen!