Je had vakantie, zat hele dagen tussen het volk, kreeg cadeautjes, dronk (te) veel alcohol en plots is die drukke periode weer voorbij… Je moet weer gaan werken, de kerstboom heeft zijn naalden verloren, en je volgende vakantie lijkt nog heel ver weg. Veel mensen hebben na de feesten last van een dip of emotionele kater, en dat is heel normaal. Hieronder een paar tips om er snel weer bovenop te geraken. 

Party girls throwing confetti

1. Back to normal

De periode voor de feesten is razend druk: cadeautjes kopen, nieuwe kleren, naar de kapper, bezoek plannen… Als dat allemaal wegvalt heb je plots zeeën van tijd: voor jezelf en voor je werk. Maak dus snel weer een gewone weekplanning: maandagavond sport, woensdag tandarts, vrijdag poetsen… Weer helemaal back to normal.

2. Wees niet te streng

Raak niet gefrustreerd als je niet meteen de klik kunt maken en op maandag nog wat suf achter je computer zit. Dat is normaal. Geef jezelf de nodige tijd en maak het jezelf niet te moeilijk.

3. Doe de Detox

Of het nu een weekje alcohol overslaan is of een uurtje sauna. Geef je lichaam de tijd om te recupereren.

4. Ho Ho H-omega 3!

Verplicht jezelf om veel noten, granola, en vette vis te eten. Hou dat een paar weken vol. Goed voor je haar en huid!

5. Ga naar buiten

Ga wandelen met de hond van de buren, neem de fiets als je boodschappen gaat doen, verplicht jezelf om muts en wanten aan te doen en ga naar buiten. Frisse buitenlucht na al dat tafelzitten! En je ziet onderweg vast weer mensen of dingen die je inspireren!

iStock_000021206125_Medium