Meer energie dankzij dit supergerechtje: quinoa met fruit, noten en zaadjes

316

Niets dan lekkere én gezonde ingrediënten in dit heerlijke gerechtje met quinoa, fruit, noten en zaadjes. Goed om extra energie bij te tanken, zonder de overbodige calorieën.

 

infraligne_1_128565LO

Dankzij de quinoa, het fruit en de noten is dit het perfecte receptje voor een instant energieboost zonder het befaamde dipje achteraf (zoals je bijvoorbeeld met suiker hebt) en zonder dat je na een korte tijd opnieuw honger hebt. Uitstekend om als ontbijt te serveren dus, en prima voor wie lekker wil eten én op z’n gewicht wil letten.

Dit heb je nodig (voor 4 personen):

+ 200 g quinoa, ongekookt
+ 4 abrikozen
+ 4 rijpe nectarines
+ 16 aardbeien
+ 20 noten naar smaak
+ 2 eetlepels chiazaadjes
+ 400 g magere yoghurt (Griekse
yoghurt, geitenyoghurt of kefir)
+ 16 blaadjes munt

Zo maak je het:

Doe de quinoa in een kookpot met een dubbele hoeveelheid water en kook in ongeveer 15 minuten gaar (of volgens de aanwijzingen op de verpakking). Giet eventueel overtollig water weg en laat afkoelen. Spoel de abrikozen, de nectarines en de aardbeien en snijd ze in stukjes. Verdeel het fruit met de noten, de chiazaadjes en de yoghurt over ontbijtkommen. Doe er de quinoa bij en werk af met muntblaadjes.
(recept: Mieke Camerlynck)

 

Dit lekkere receptje vonden we in het nieuwe boek Energy Food van fit- en gezondheidscentrum Infraligne. Het boek staat boordevol nuttige informatie van de Infraligne-diëtistes, tips & tricks, alles over energieboosters en energieverslinders. Als kers op de taart krijg je er ook 65 caloriearme, energierijke recepten bij (19,99 euro – uitg. Lannoo).

tracé_energy food_infraligne.indd