Modehuis Balmain ontwerpt collectie voor H&M

117

Dit is leuk nieuws om de week mee te starten, vooral als je een Balmainfan bent! H&M kondigt deze ochtend opnieuw een samenwerking aan met een haute couturemerk. De Zweedse modeketen bevestigt via sociale media dat ze met het Parijse modehuis Balmain in zee gaan. De collectie ligt dit najaar in de winkel.

Gisteravond showde Balmains creative director Olivier Rousteing samen met Kendall Jenner en Jourdan Dunn (zijn twee Balmain-muzes) op de rode loper van de Billboard Music Awards een eerste glimp van de nieuwe H&M x Balmain-collectie.

#HMBalmaination

Via de sociale media liet de ontwerper eerder deze week al weten dat er iets groots aan zat te komen. De samenwerking met H&M is dan ook logisch volgens Rousteing. Hij wil niets liever dan met deze samenwerking zijn werk naar een groter publiek te brengen. “Ik wil mijn eigen generatie aanspreken, dat is het belangrijkste doel voor mij als designer. H&M geeft me de unieke kans om iedereen kennis te laten maken met de wereld van Balmain, mee te laten delen in deze droom en een wereldwijde #HMBalmaination te creëren: een hashtagbeweging die draait om een samenhorigheidsgevoel,” zegt de jonge ontwerper.

The Balmain Army

Onder de creatieve leiding van de jonge Rousteing is Balmain uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen in de popcultuur. Olivier Rousteing is het wonderkind dat in 2011 op vijfentwintigjarige leeftijd aan het roer kwam te staan van modehuis Balmain. Zijn ontwerpen zijn voor sterke en sexy vrouwen. Meer en meer celebrities, topmodellen en it-girls zijn dol op zijn creaties. Een groep die hij aanduidt als ‘The Balmain Army’.  De 29-jarige designer is een van de jongste ontwerpers die samenwerkt met H&M. Eerder werkte H&M al samen met onder andere Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Donatella Versace, Jimmy Choo en Alexander Wang.

Het modehuis Balmain staat bekend om zijn sterke silhouetten, strakke lijnen, gouden knopen en nauw aansluitende stukken met gevulde schouders, maar zal dit najaar dankzij H&M ook nog eens budgetvriendelijk zijn!

De collectie zal vanaf 5 november 2015 online en wereldwijd in 250 H&M-winkels verkrijgbaar zijn en zal bestaan uit kleding en accessoires voor zowel vrouwen als mannen.
insta