Het begon allemaal met een Instagrampost: een foto van twee oudroze laarsjes in fluweel. De ontwerpen van Virginie Morobé kwamen via deze weg bij The Blonde Salad terecht, het lifestyleplatform van zakenvrouw en social media-icoon Chiara Ferragni. Amper enkele weken later werden beide partijen het eens over een exclusieve collab: op 14 december zijn de befaamde Morobé-boots in limited edition verkrijgbaar op de webshop van theblondesalad.com.

NG_Morobe¦ü_ChiaraFerragni_philo

Lifestyleplatform The Blonde Salad, het digitale geesteskind van Chiara Ferragni, staat bekend om zijn collabs met verscheidene fashion labels. Voor al hun samenwerkingen gaat het TBS-team op dezelfde manier te werk: ze zoeken een mode-object dat hen triggert, en vervolgens personaliseren ze het design. Uit de collectie van Morobé selecteerden ze het Vittoria-laarsje voor een exclusieve re-edition.

“Het ontwerp is dus van ons,” vertelt ontwerpster Virginie Morobé, “maar de kleur- en materiaalselectie gebeurde door The Blonde Salad.”

De samenwerking resulteerde in twee personalized versies van de velvet Vittoria-laars. De ene kreeg een bright bordeaux-kleur, de andere royal blue. Van deze versies van de Vittoria-laars zullen slechts 90 paar te koop zijn, exclusief via theblondesalad.com.

NG_Morobe¦ü_ChiaraFerragni_02.05

NG_Morobe¦ü_ChiaraFerragni_01.05

Een social media-verhaal

Maar hoe komt iemand als Chiara Ferragni bij Morobé terecht? “Dit is écht een social media-verhaal”, vertelt ontwerpster Virginie Morobé – de designer achter het Belgische schoenenlabel Morobé. “Modeblogster Elena Vasilieva deelde een foto van mijn oudroze Vittoria boots op haar Instagram-kanaal. Die foto is op die manier beland bij Shea Marie van @peaceloveshea, een van de grotere blogsters van de VS. Zij heeft de foto van Elena gerepost, maar in eerste instantie zonder tekstuele verwijzing naar Morobé .”

De Vittoria Ankel boot 2.0

Het verhaal had daar kunnen eindigen, ware het niet dat de repost opgemerkt werd door vele actieve Belgische Instagrammers. “Veel Belgen begonnen Morobé onder de post van Shea Marie te taggen”, vertelt Virginie. Het beeld kwam uiteindelijk via in de feed van Chiara Ferragni terecht.”

Zij vond de laarsjes mooi, nam er een screenshot van en speelde de foto door aan de e-commerce-verantwoordelijke van haar digitale platform The Blonde Salad. Deze deed de nodige research naar het Belgische merk en besloot Virginie te contacteren voor deze exclusieve collab.

Het resultaat hiervan is vanaf 14 december verkrijgbaar op theblondesalad.com. De prijs voor een paar Morobé x The Blonde Salad boots is €329.

 

Over Morobé: vanuit Antwerpen stuurt ontwerpster Virginie Morobé haar modelabel Morobé. Het merk symboliseert de hedendaagse vrouw die een outfit samenstelt op basis van haar schoenen, en niet andersom. www.morobeshoes.com