Rock-‘n-roll in de mode: JBC en Rock Werchter maken mannencollectie

207

Pas binnen gelopen: het Belgische JBC lanceert samen met Rock Werchter een gloednieuwe mannencollectie. Ideaal dus om straks heel erg cool naar de rockweide te trekken.

Naar een festival gaan hoeft nooit meer in oude, afgedragen kleren te gebeuren. Modeketen JBC en Rock Werchter bestaan beiden sinds 1975 en laten deze gebeurtenis niet zomaar aan zich voorbijgaan. Om hun verjaardag te vieren, lanceren ze samen een stoere, mannelijke collectie. Zwart en grijs zullen de collectie overheersen. Bovendien bevat de kledinglijn veel denim voor een stoer rock-’n- rolleffect. Een collectie met een aantal eye-catchers die je net zo goed op de festivalweide als in de stad kan dragen.

Een T-shirt met daarop de allereerste affiche of een trui met het Rock Werchter-logo verwijzen duidelijk naar het festival, maar voor de rest is er vooral aandacht besteed aan de subtiele details. “Veel kleine details verwijzen naar de geschiedenis van Rock Werchter. Bijvoorbeeld in de voering van de blazer vind je beeldmateriaal en een aantal facts en figures over het festival en de prints aan de binnenkant van de hemden en de broekzakken verwijzen naar oude logo’s en festivalbandjes,” zegt JBC-manager Dirk Vueghs.

jbc

De collectie is vanaf 27 mei te koop in alle Belgische JBC-winkels en kan je ook online bestellen.

Wie een stuk uit de collectie koopt, krijgt er een gratis magazine bij waarin heel wat bekende Rock Werchter bezoekers zoals Guy Swinnen, Sean Dhondt, Jeroen Meus, Stijn Meuris en Piet Huysentruyt hun leukste ervaringen uit hun Rock Werchter-carrière uit de doeken doen.

Deel vanaf woensdag 27 mei zelf je leukste Rock Werchter-verhalen via de website van JBC en maak kans op een duo-combiticket voor Rock Werchter 2015.