Vorig weekend vierde de Selima Salaun het 20-jarig bestaan van haar eyewear merk met een schitterend feestje in Parijs. Voor wie Selima niet zou kennen: beroemdheden zijn stapelgek op de brillen die zij ontwerpt.

 

Selima Salaun begon 20 jaar geleden brillen te ontwerpen en boekte meteen succes met een publicatie in de Franse Vogue. Sindsdien is ze ze met haar label Celebrity eyewear één van de meest gevraagde eyewear designers in Hollywood en ver daarbuiten.

selima3

Selima Salaun

Selima ontwierp onderandere de luxueuze bril van Michael Jackson – volledig bedekt met Swarovski kristallen! – voor zijn This Is It-tour, maar ook beroemdheden als Lenny Kravitz, Ryan Gosling en Madonna werden al gespot met een Selima-exemplaar op hun neus.

De Française opende haar eerste optiek-boetiek in 1993 in Soho New York. De shop werd al snel het trefpunt voor creatievelingen en persoonlijkheden die de ambachtelijke kwaliteit en creativiteit apprecieerden. Occasioneel ontwierp ze ook op maat gemaakte monturen zoals bijvoorbeeld voor Bono, Liv Tyler en Madonna.

Ondertussen zijn er al 8 Selima Optique-boekties (in Parijs, New York, LA). Inspiratie voor haar monturen komt niet alleen uit de grootstedelijkheid van New York, maar ook uit de mode- en filmwereld en uit haar eigen uitgebreide collectie vintage monturen die ze in de loop der jaren verzamelde.

Haar brillen hebben in elk geval een hoog jetset-gehalte. Iets voor jullie? Of liever wat meer bescheiden?