Vijf ultieme tips tegen ochtendstress

37

Ontbijten, eventueel de kinderen wassen en aankleden … Het kan erg druk zijn ‘s ochtends. Het is gewoon een regelrechte ochtendspits! Daarom is het beter om je ochtendprogramma grondig voor te bereiden. Door een rustige ochtendroutine begin je trouwens aan een dag zonder stress en met een goed humeur.

1. Alles op voorhand klaarleggen
Hoe kan je ‘s ochtends tijd besparen als je nog de boterhammen moet smeren en nog moet uitzoeken wat je gaat aantrekken? Stop ook alles al weg wat je die dag op het werk nodig hebt. Zo vergeet je niets.

 2. Daar is de wekker, snooze niet
Snoozen is zo leuk! Maar we weten ook dat er alleen maar uitstel zal van komen. Daarbij, altijd maar opnieuw op de snoozeknop drukken, zorgt ervoor dat je steeds meer went aan het geluid en opnieuw in slaap valt. Let er dus op dat je je niet overslaapt!

3. Geef ook de smartphone wat rust
Als je nog op je smartphone zit te tokkelen vlak voor het slapengaan, zorgt dat voor een onuitgeslapen gevoel ‘s morgens.  Je ogen zijn moe, je bent wat gespannen … Niet de ideale basis om een ochtend mee te beginnen.

4. Een halfuurtje eerder naar bed en een halfuurtje eerder opstaan
Probeer gewoon eens iets vroeger naar bed te gaan: wat je ‘s avonds aan tijd inlevert, win je ‘s morgens.

5. Zet die radio aan
Tenzij je een huisgenoot of partner hebt die de radio ‘s ochtends niet kan verdragen, is er niets gezelliger dan een goede ochtendshow of een lekker muziekje. Daarenboven weten radiopresentatoren heel goed welke muziek ze ‘s ochtends in hun playlist moeten zetten om hun luisteraars een leuke morgen te bezorgen.