Zeg je lovehandles vaarwel met deze 6 tips

462

Het is de grootste ergernis van héél véél vrouwen: het vet op de heupen. Zelfs al je veel sport en afslankt, is het één van de moeilijkste plaatsen om vet kwijt te geraken. Met deze 6 tips zeg je jouw lovehandles straks vaarwel!

1. Vermijd koolhydraten en suikers

Het vet op je heupen staat in direct verband met de hoeveelheid insuline dat je lichaam aanmaakt. Insuline is het hormoon dat je bloedsuikerspiegel verlaagt én vet opslaat. Om je lovehandles aan te pakken, moet je dus dit hormoon aanpakken. Insuline is de boosmaker en wordt aangemaakt als je koolhydraten en suikers eet.

– Probeer dus volgende zaken te beperken: suiker, brood, pasta, rijst, aardappelen, frisdrank, chips, koekjes, pizza, ….

– Je wil koolhydraten niet volledig bannen? Dat snappen we! Hou de gouden regel in het achterhoofd: je portie pasta, rijst of aardappelen mag nooit groter zijn dan je vuist.

– Vervang de slechte koolhydraten door hoogwaardige bronnen van eiwitten zoals vlees, vis of eieren bijvoorbeeld.

– Eet grote porties groenten zodat je een verzadigd gevoel krijgt.

2. Doe de juiste oefeningen

Heel wat mensen doen buikspieroefeningen om hun lovehandles aan te pakken. Maar dat is niet de juiste oplossing, hoewel het natuurlijk wel goed is voor je lichaam. Een betere optie is om cardio te doen, zoals stevig doorstappen, fietsen, lopen, … Of wat dacht je bijvoorbeeld van hoelahoepen? Het is leuk én bijzonder effectief!

3. Vermijd stress

Wanneer je stress hebt, maakt je lichaam het hormoon cortisol aan, wat ook bijdraagt tot je ‘zwembandjes’. Het is bijna onmogelijk om af te vallen als er te veel cortisol in je lichaam circuleert. Probeer dus stress zo veel mogelijk te vermijden!

4. Slaap voldoende

Lang opblijven is niet goed voor je lichaam en geest en zorgt ook voor een overproductie van cortisol (je weet wel, dat hormoon van hierboven). Beter én meer slapen kan een groot verschil maken voor je gewichtverlies. 7 tot 8 uur slaap per nacht is perfect.

5. Drink genoeg water

Het is een cliché, maar het helpt ook voor je ‘muffin tops’: water drinken. Start je dag met een glas water en blijf de hele dag door voldoende water drinken.

6. Wees geduldig

Je lichaam is na al die jaren gewend geraakt aan koolhydraten, dat kan je niet in enkele dagen of weken terugdraaien. Hoe snel je het vet verliest, hangt volledig af van hoe lang het er heeft gezeten. Volhouden is de boodschap!